추풍령초-'1인 1책 출판기념회 및 교육 3주체 워크숍' 열어.사진/영동교육지원청

◆ 학생 창작 동화책 출판 행사 개최

추풍령초등학교(교장 장미현)는 4일 목요일 추풍령관에서 '1인 1책 출판기념회 및 교육 3주체 워크숍'을 개최했다. 학생 전원이 1년간 작성·제작한 창작 동화책과 교육 활동 작품을 전시했다. 각 학생이 글을 작성하고 그림을 그려 책을 완성한 후 발표하는 과정을 통해 학생들의 자존감 향상과 독서에 대한 흥미 증대를 기했다.

◆ 다채로운 학습 공연으로 학생 역량 발표

행사는 학습 성과 발표 무대도 포함했다. 학생들은 율동, 합창, 리코더 합주, 우쿨렐레, 난타 공연으로 학교에서 습득한 실력을 선보였다. 이러한 다양한 공연 활동은 학생들에게 학습 성과를 직접 표현하는 기회를 제공했다.

◆ 학부모·교사 참여한 교육과정 토론

추풍령초는 워크숍을 통해 학생, 학부모, 교사가 참석해 2025학년도 교육과정을 검토했다. 3주체는 2026학년도 교육과정에 대한 의견을 나누고 토론했다. 행사 참석 5학년 학부모는 "자녀가 직접 집필·그림을 그린 책이 출판되는 것을 확인했고, 학교의 알찬 활동에 만족한다. 2026학년도 교육과정도 기대된다"고 평가했다.

이우현 기자

아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.

Chuseungryeong Elementary School Publishes All Students' Creative Storybooks...Enhancing Self-Esteem and Reading Interest

Developing 2026 Curriculum with Parents and Teachers Through Three-Party Workshop

◆ Student Creative Storybook Publication Event Held

Chuseungryeong Elementary School (Principal Jang Mi-hyun) held a '1 Book Per Person Publication Commemorative Event and Education Three-Party Workshop' at Chuseungryeong Hall on Thursday, the 4th. The school displayed creative storybooks and educational activity works created by all students over one year. Through the process of each student writing text, creating illustrations, completing a book, and presenting it, the event aimed to enhance student self-esteem and increase interest in reading.

◆ Diverse Learning Performances Showcase Student Competencies

The event included learning achievement presentation stages. Students showcased their acquired skills through rhythmic movements, chorus singing, recorder ensemble, ukulele, and samulnori (percussion) performances. These various performance activities provided students with opportunities to directly express their learning outcomes.

◆ Parents and Teachers Engage in Curriculum Discussion

Chuseungryeong Elementary School conducted a workshop attended by students, parents, and teachers to review the 2025 school curriculum. The three parties discussed and debated their opinions regarding the 2026 school curriculum. A fifth-grade parent who attended the event stated, "I confirmed that my child's self-written and illustrated book was published, and I am satisfied with the school's substantial activities. I am also looking forward to the 2026 curriculum."

Journalist Lee Woo-hyun